Thursday, April 01, 2004

突然間覺得好虛弱. 我從來不相信幸福美滿的日子可以好持久. 這不關乎愛與不愛. 而是關乎在不在乎和有多在乎的問題. 我乏力. 對於這非我所能操控的選擇和一切一切無奈而又非我所願的東西. 我感到好煩厭. 我在地鐵裡望進玻璃窗內自己的倒影. 這麼暗但我的黑眼圈仍清晰可見. 我皺着眉. 在車廂中拿出拍紙簿和墨水筆在寫着寫着. 別人都在看我. 但我沒有理會. 我戴上耳筒. 假裝看不見別人的存在聽不到別人的聲音. 我只想一個人靜一靜. 我的眼睛好累眼皮重得要掉下來我好想去睡但不行我還要去排戲. 我好厭倦. 然後耳邊響起Portishead的Glory Box. 我呆坐着聽着歌詞. 望着對面窗外的景色. 好想哭但哭不出來.

I'm so tired, of playing
Playing with this bow and arrow
Gonna give my heart away
Leave it to the other girls to play
For I've been a temptress too long

Just...

Give me a reason to love you
Give me a reason to be, a woman
I just wanna be a woman

From this time, unchained
We're all looking at a different picture
Thru this new frame of mind
A thousand flowers could bloom
Move over, and give us some room

Give me a reason to love you
Give me a reason to be, a woman
I just wanna be a woman

So don't you stop, being a man
Just take a little look from our side when you can
Show a little tenderness
No matter if you cry

Give me a reason to love you
Give me a reason to be, a woman
Its all I wanna be is all woman

For this is the beginning of forever and ever

Its time to move over... ...

然後V打電話來問我有沒有事. 我答沒有. 然後苦笑. 這是他個人的選擇我可以怎樣. 况且我又有什麼資格說話. 我說. 若果他明知我會不快但他仍選擇去做我還可以說些什麼. 從來我的感情生活都不是平坦的康莊大道. 上天不會讓我有好日子過. 這個我好久好久以前就已經清楚知道. 跟着有訊號干擾我收了線. 下了車我一個人在路上慢慢的走着. 雨仍然在斷斷續續的下. 我已無話可說.

No comments: