Monday, February 12, 2007

Swaying room as the music starts
Strangers making the most of the dark
Two by two their bodies become one
I see you through the smoky air
Can't you feel the weight of my stare
You're so close but still a world away
What I'm dying to say, is that

I'm crazy for you
Touch me once and you'll know it's true
I never wanted anyone like this
It's all brand new
You'll feel it in my kiss
I'm crazy for you
Crazy for you

Trying hard to control my heart
I walk over to where you are
Eye to eye we meet, no word at all
Slowly now we begin to move
Every breath I'm deeper into you
Send me to a standing still in time
If you read my mind, you'll see

I'm crazy for you
Touch me once and you'll know it's true
I never wanted anyone like this
It's all brand new
You'll feel it in my kiss, you'll feel it in my kiss
Because I'm crazy for you
Touch me once and you’ll know it's true
I never wanted anyone like this
It's all brand new, you'll feel it in my kiss
I'm crazy for you
Crazy for you, crazy for you
Crazy for you
Crazy for you

It's all brand new, I'm crazy for you
And you know it's true, I'm crazy crazy for you
And it's all brand new, I'm crazy for you
And you know it's true, I'm crazy for you
Crazy for you



Crazy for you是所有Madonna的歌曲中我最喜愛的一首. 喜歡的是歌詞的那意境.

"I see you through the smoky air
Can't you feel the weight of my stare
You're so close but still a world away”

認識這首歌大概是唸中學的時候吧. 那時每個星期總有一天放學後要到補習班. 由於我是讀女校的關係, 我跟幾個女同學便自自然然的跟另外幾個在聯校活動上認識的男生熟稔起來. 當中有一個沈默寡言但蠻帥(至少當時的我是這樣覺得)的男生. 也許是我本身比較活潑吧, 沈默的男生總是會較易引起我的注意. 慢慢不知不覺的, 我便好像喜歡了他(這也是當時的我是這樣覺得的…). 然後便好像那些它老掉牙的暗戀故事那樣, 表面開朗的我當面對他時卻往往變得不知所措. 於是怕羞的我都不敢多跟他說話, 只會老是在上課的時候偷望他.

這樣一直到年尾, 我跟同學一起去參加他學校的聖誕舞會. 然後就像歌曲中的情景那樣, 我跟別的男生一邊跳著舞, 一邊卻隔著人群偷偷地張望正在跟別的女生跳舞的他. 看到他望過來, 卻又急急的別轉了臉. 這樣一直你望我我望你的, 直到主持人宣佈是最後一支舞的時候, 他才施施然的走過來向我邀舞. 在他輕輕地牽起我的手的那一剎那, 我想我的兩邊耳朵都早已燒紅通透了. 不是誇張, 那一刻我真的覺得全身好像變得輕飄飄的, 每一個舞步都猶如踏在雲端一樣. 我想, 當時的我一定連所有看出去的東西都覺得是變了薔薇色的吧.

那時我已經知道這樣美好的時光在人生中並不是常見的事情, 所以跟自己說要好好的記牢這種感覺.

於是當我今天再次聽著這首歌, 記起那些甜美青澀的少女歲月, 也就不禁微微的笑了起來.

No comments: