Friday, February 11, 2005

我沒有喝醉, 也還沒有覺得累.

只是, 天亮了.

************************************

今天晚上我做了個正確而狠心的決定.

可是我還是覺得痛. 那些錐心的痛纏繞着心頭久久不能散去.

雖然我已再沒有哭.

我只是知道, 如果不能隨意的做着自己想做的事, 那麼我唯有清醒. 於是我努力的睜開眼睛, 不讓自己有任何任性的藉口. 於是我努力的不准許自己回望, 不准許自己回想那些甜蜜愉悅的日子, 不讓自己墜入記憶的旋渦裡.

只是.

今天晚上我一個人走在煩囂的旺角街頭. 道路的兩旁擠滿了小販, 我就這樣一個人抱着袋在人群中走着走着. 看着身旁走過的一双一對的情侶, 我看着那些緊緊的牽着的手和那些在臉上綻放的甜美的笑容, 於是我看見了那些久違了的美好的日子. 然後心頭一酸, 眼淚就這樣無聲無息的在臉龐上滑下. 我一直好努力的不讓自己回想, 我一直好努力的不停的告訴自己這是一個正確而理智的決定. 可是為什麼我還是會覺得好痛好痛好痛. 為什麼我還是會在巴士上呆坐然後突然視線變得朦糊. 為什麼我還是會在睡夢中驚醒然後發覺臉頰上沾滿了淚水. 而我清楚的記得在夢裡我按着胸口但觸手只發覺污溜溜的一個大洞.

而我只可以一直跟自己喃喃的唸着: 這是一個正確而理智的決定.

***************************************************

And so it is
Just like you said it would be
Life goes easy on me
Most of the time

And so it is
The shorter story
No love, no glory
No hero in her sky

I can't take my eyes off of you
I can't take my eyes off you
I can't take my eyes off of you
I can't take my eyes off you
I can't take my eyes off you
I can't take my eyes...

And so it is
Just like you said it should be
We'll both forget the breeze
Most of the time

And so it is
The colder water
The blower's daughter
The pupil in denial

I can't take my eyes off of you
I can't take my eyes off you
I can't take my eyes off of you
I can't take my eyes off you
I can't take my eyes off you
I can't take my eyes...

Did I say that I loathe you?
Did I say that I want to leave it all behind?

I can't take my mind off of you
I can't take my mind off you
I can't take my mind off of you
I can't take my mind off you
I can't take my mind off you
I can't take my mind...
My mind...my mind...
'Til I find somebody new

No comments: